FAQ - otázky a odpovědi
Proč vznikla služba Expresní Pošta.cz?
Služba, kterou nabízí naše společnost vznikla na základě dlouhodobých zkušeností s přepravou zásilek po celém světě a našim cílem je zvýšit kvalitu poskytování zásilkových služeb v České republice. Věříme, že Vám naše služby přinesou nejen finančí úlevu, ale odprostí Vás od zdlouhavého čekání ve frontách na poště.
Kam všude mohu zaslat balík, nebo dopis?
Doručujeme jak v rámci celé České republiky, tak i do 230 zemí světa, jako napříkad Mexiko, USA, Kanada, JAR, Arabské Emiráty, všechny státy Evropy, Asie a většina států Afriky.
Kolik mě bude stát zaslání balíku, nebo dopisu?
Cenu Vaší přepravované zásilky si můžete vypočítat v Ceníku - Kalkulátor poštovného.
Jak můžu objednat přepravu balíku, či dopisu?
Je právě na Vás, jakým způsobem nám Váš balík, či listovní zásilku dodáte. Zákazník má možnost využít osobní podání přímo na jedné z našich poboček, nebo může využít služby svozu zásilky.
Jak postupujete v případě zasílání většího množství zásilek?
Zákazníci, kteří zasílají větší množství zásilek, nemusí vyplňovat objednávky ke každému balíku, či listovní zásilce zvlášť.
Mohu u Vás koupit obaly na zabalení balíku, nebo speciální obálky?
Zákazníkům nabízíme ke koupi velký výběr nejrůznějších obalových materiálů za bezkonkurenčně nízké ceny.
Kdy bude můj balík, nebo dopis doručen?
Doba doručení v rámci ČR běžně se pohybuje následující pracovní den. Doba doručení zásilky do zahraničí se odvíjí od druhu vybrané přepravy, pro upřesnění doby doručení doporučujeme kontaktovat naší zákaznickou linku.
Jak můžu zaplatit za přepravovanou zásilku?
Zaplatit můžete v hotovosti na každé z našich poboček, prostřednictvím bankovních převodů, platební kartou, nebo elektronické peněženky realizované skrze GoPay.cz. Naše číslo účtu pro platbu převodem je vedeno v MONETA Money Bank 18008/0600 .
Co dělat v případě, že Vaše zásilka byla poškozená při doručení u příjemce?
U všech reklamací týkajících se zjištěných ztrát, nebo poškození musí být za přítomnosti kurýra sepsán ve dni doručení zásilky Protokol o poškození (škodě). Také reklamace spojené se zpožděním doručení zásilky musí být oznámeny do 7 dní od obdržení zásilky. více viz Obchodní podmínky.
Co nemůžu přepravit?
Zasílatel si vymiňuje, aby obsahem přepravované zásilky nebylo následující :
a) zásilka obsahuje nebezpečné předměty, nebo předměty které mohou způsobit škody osobám či majetku. Jedná se zejména o : výbušniny, hořlaviny, radioaktivní látky, žíraviny, nebo zapáchající látky, zbraně a munici, a další nebezpečné látky.
b) zásilka obsahující drogy, nebo léky a psychotropní látky s vyjímkou předmětů, jež zasílají zákonně k tomu oprávněné instituce pro vědecké nebo zdravotnické učely
c) zásilka obsahuje lidské, nebo zvířecí ostatky
d) zásilka obsahuje živé rostliny a žvířata
e) zásilka, která vzhledem ke svému charakteru zněmožňuje realizaci služeb při užití vlastních prostředků a přepravních zařízení
f) zásilka má na obalu nebo na viditelné části obsahu nápisy nebo kresby porušující zákon
g) zásilka obsahuje umělecká díla, starožitnosti, drahokamy a ušlechtilé kovy v jakémkoliv tvaru nebo formě, valuty, cenné papíry, certifikáty a jakékoliv jiné cennosti
h) zásilka je zabalena tak, že by mohla ušpinit nebo jinak poškodit ostatní zásilky
i) zásilka, která podle právních předpisů nemůže být přepravována
j) předměty a látky lehce poškoditelné, i když je zásilka opatřena označením, že se jedná o takovéto zboží
k) předměty a látky lehce poškoditelné i za předpokladu dodržování pokynů pro zvláštní manipulaci se zásilkou, jako jsou alkohol a jiné drahé tekutiny ve skleněných lahvích apod.
l) vzhledem k ustanovení poštovního zákona je jejich přeprava zakázána, nebo zákon stanoví poskytování některých služeb výhradně veřejným operátorem (č. 29/2000 Sb.).